17.04.2023
Jaké jsou dva nejčastější důvody, které způsobují pomalé připojení v síti PilsFree?
Problémy s domácím Wi-Fi routerem
Vůbec nejčastejším důvodem pomalého připojení je starý domácí Wi-Fi router. Dalo by se to přirovnat k jízdě trabantem po dálnici.
Staré zařízení má pomalejší procesor, méně operační paměti, nemá podporu pro moderní Wi-Fi standardy, neumí pracovat s dostatečnou šířkou pásma, je citlivější na rušení signálu a obstrukci signálu (překážky), má často menší dosah, menší kapacitu připojených zařízení a zastaralý software.
Nejsnažší řešení bývá pořídit nový router, hračičkové mohou některým zařízením prodloužit životnost nebo objevit skryté funkce např. instalací neoriginálního firmwaru typu OpenWRT.
Problémy s počítačem nebo zařízením
Druhým nejčastějším důvodem je nějaký problém v členovo zařízení. Váš počítač nebo jiné zařízení může být zastaralé (např. můžete mít starou WiFi v notebooku, pomalý procesor ...) nebo zařízení infikované viry nebo malwarem, adwarem, bloatwarem a dalším různým nevyžádaným softwarem, který může způsobovat pomalé připojení.
Pokud tedy např. váš notebook nestíhá videopřenosy v rozlišení FullHD (1080p) na Wi-Fi a ani po kabelu, pak bude problém pravděpodobně v něm. Zkuste snížit rozlišení videa na HD (720p).
Co dělat pokud mám pomalé připojení? - jednodušší cesta
Jednodušší cestou je kontaktovat svého správce, nebo PilsFree HelpDesk.
PilsFree HelpDesk můžete kontaktovat telefonicky v pracovní dny 8:00 - 21:00 a víkendu 9:00 - 21:00 na telefonním čísle 371 650 111.
S některými problémy pomůžou správci, s jinými externisté.
Správce se primárně stará o síť a kvalitní připojení v místě Vašeho bydliště. Tuto činnost provádí ve svém volném čase a nemůže tak vždy řešit problémy, které s připojením přímo nesouvisí. Určitě Vám ale dobře doporučí nový router a nakonfiguruje ho.
Externista je naopak připraven okamžitě řešit softwarové a hardwarové problémy, které nesouvisí přímo s připojením - tedy počítač, notebook, mobil a jiná zařízení. Bude vás kontaktovat v co nejkratší době od nahlášení problému na HelpDesku. Externí technik k vám do 12 hodin přijede závadu odstranit (pokud nebude domluveno jinak). U složitějších oprav může po domluvě s vámi odvézt počítač do servisního střediska, kde závadu odstraní.
Co dělat pokud mám pomalé připojení? - složitější cesta
Složitější cesta je vlastní diagnostika a konfigurace. Pokud tedy něčemu z následujícím řádků nebudete rozumět, kontaktujte PilsFree HelpDesk nebo svého správce.
- Připojte počítač nebo jiné zařízení kabelově k routeru a zkontrolujte rychlost připojení. Pokud se rychlost zlepší, problém může být jednak s Wi-Fi routerem nebo s Wi-Fi kartou ve vašem zařízení.
- Zkontrolujte umístění routeru - neměl by být schovaný někde v rohu dole za gaučem a měl by být umístěn v dostatečné vzdálenosti od jiných zařízení, které mohou rušit signál, jako jsou například mikrovlnné trouby, další Wi-Fi sítě atd.
- Zkontrolujte, zda má router nejnovější verzi firmwaru a aktualizujte jej, pokud je k dispozici.
- Zkuste použít jiný kanál
- Vypněte zbytečná SSID - např. guest network pokud ji nevyužíváte.
- Vypněte protokol 802.1b - pokud je k dispozici.
- Vypněte zbytečná Wi-Fi vysílání - často zbytečně vysílají např. tiskárny
- Vyzkoušejte jiný router
- Vyzkoušejte neoriginální firmware typu OpenWRT a raději mějte po ruce ještě i jiný router :-)