Kssk Kssk
17.04.2023

Jaké jsou dva nejčastější důvody, které způsobují pomalé připojení v síti PilsFree?

Problémy s domácím Wi-Fi routerem

Vůbec nejčastejším důvodem pomalého připojení je starý domácí Wi-Fi router. Dalo by se to přirovnat k jízdě trabantem po dálnici.

Staré zařízení má pomalejší procesor, méně operační paměti, nemá podporu pro moderní Wi-Fi standardy, neumí pracovat s dostatečnou šířkou pásma, je citlivější na rušení signálu a obstrukci signálu (překážky), má často menší dosah, menší kapacitu připojených zařízení a zastaralý software.

Nejsnažší řešení bývá pořídit nový router, hračičkové mohou některým zařízením prodloužit životnost nebo objevit skryté funkce např. instalací neoriginálního firmwaru typu OpenWRT. 

Starý router

Problémy s počítačem nebo zařízením

Druhým nejčastějším důvodem je nějaký problém v členovo zařízení. Váš počítač nebo jiné zařízení může být zastaralé (např. můžete mít starou WiFi v notebooku, pomalý procesor ...) nebo zařízení infikované viry nebo malwarem, adwarem, bloatwarem a dalším různým nevyžádaným softwarem, který může způsobovat pomalé připojení. 

Pokud tedy např. váš notebook nestíhá videopřenosy v rozlišení FullHD (1080p) na Wi-Fi a ani po kabelu, pak bude problém pravděpodobně v něm. Zkuste snížit rozlišení videa na HD (720p).

Starý notebook

Co dělat pokud mám pomalé připojení? - jednodušší cesta

Jednodušší cestou je kontaktovat svého správce, nebo PilsFree HelpDesk.

PilsFree HelpDesk můžete kontaktovat telefonicky v pracovní dny 8:00 - 21:00 a víkendu 9:00 - 21:00 na telefonním čísle 371 650 111.

S některými problémy pomůžou správci, s jinými externisté. 

Správce se primárně stará o síť a kvalitní připojení v místě Vašeho bydliště. Tuto činnost provádí ve svém volném čase a nemůže tak vždy řešit problémy, které s připojením přímo nesouvisí. Určitě Vám ale dobře doporučí nový router a nakonfiguruje ho.

Externista je naopak připraven okamžitě řešit softwarové a hardwarové problémy, které nesouvisí přímo s připojením - tedy počítač, notebook, mobil a jiná zařízení. Bude vás kontaktovat v co nejkratší době od nahlášení problému na HelpDesku. Externí technik k vám do 12 hodin přijede závadu odstranit (pokud nebude domluveno jinak). U složitějších oprav může po domluvě s vámi odvézt počítač do servisního střediska, kde závadu odstraní.

Problem solved

Co dělat pokud mám pomalé připojení? - složitější cesta

Složitější cesta je vlastní diagnostika a konfigurace. Pokud tedy něčemu z následujícím řádků nebudete rozumět, kontaktujte PilsFree HelpDesk nebo svého správce.

High speed

Jsme tu s Vámi, buďte s námi!

Další novinky

Archiv tiskových zpráv » Archiv novinek »